Reklama na internetu – božská trojka – PPC, SEO a PR

Snad žádnému online podnikateli nefungují prodejní stránky samy od sebe, aniž by je nepodporovala reklama na internetu. Marketing je v digitálním prostředí stejně nezbytný jako ve fyzickém světě. Rozhodující je kombinace jednotlivých nástrojů, aby se vzájemně doplňovaly a obchod díky nim jen vzkvétal. Většině e-shopů a firemním webů nejvíce pomůže PPC reklama, SEO pro vyhledávače a PR články. Pokud tuto božskou trojku nepoužíváte, podívejte se, k čemu se hodí a jak prospěje i vám.

PPC reklama se dá na internetu přesně zacílit

Proklikové kampaně na webových vyhledávačích a sociálních sítích dokáží specialisté nastavit tak, že se zobrazují pouze vybranému publiku. Přesně podle toho, komu jsou naše produkty nebo služby určené, se dají prezentovat buď mužům nebo ženám. Podobně je možné definovat věk a vzdělání, které jsou pro potenciálního zákazníka typické. Pokud jsme schopni pokrýt svou nabídkou jen určité území, můžeme zobrazovat PPC reklamu na internetu jen tam.

Přestože nás zahraniční Google a Facebook navádí, abychom si na nich PPC spustili sami, nelze to doporučit. Svépomocné kampaně obvykle nezískají ani jednu zakázku. Proto se říká, že je levnější zaplatit si experta. Ten vymyslí chytlavý slogan, podbarví ho výstižným obrázkem, použije klíčová slova a vyselektuje pouze naši klientelu. Kromě toho kampaň správně načasuje, abychom neinzerovali třeba kraslice v září. Specialista na PPC reklamu také bedlivě vyhodnocuje její účinek na internetu a neváhá ji průběžně vylepšovat, aby přilákala maximum kupců.

SEO není čistokrevná reklama na internetu, má ale tah na bránu

Česky se tato metoda digitálního nebo též internetového marketingu nazývá optimalizace stránek pro webové vyhledávače. Díky SEO se www umístí mezi několika prvními odkazy v Googlu a Seznamu, kam klikne převážná většina uživatelů. Přitom se jedná o přirozenou nikoli placenou pozici. Právě proto nepovažujeme SEO za typickou reklamu. Na internetu po jeho aplikaci vzroste platformě návštěvnost někdy až o stovky procent a z většího počtu návštěvníků se pak logicky vyprofiluje víc reálných zákazníků.

Začínajícím podnikatelům, kteří ještě nemají hotové stránky, lze všeobecně doporučit, aby si je objednali včetně on-page SEO. Těm, kteří vlastní starší platformy, prospěje jejich dodatečná optimalizace. Bez přizpůsobení vyhledávačům jsou weby a e-shopy těžko nalezitelné a nemohou pak generovat dostatečný obrat. 

Pište a šiřte se o vaší internetové nabídce pomocí PR

Prvoplánová reklama na internetu je všudypřítomná a vesměs obtížná. Proto odborníci využívají i skrytější formy propagace. Do této kategorie patří takzvané PR články. Pojednávají zajímavým a užitečným způsobem o našem sortimentu či službách a zveřejňují se mimo náš web. Když se čtenáři chtějí dostat k nám pro více informací, využijí zpětný odkaz v příspěvku. Aby bylo PR efektivní, musí kromě cenných vědomostí obsahovat také relevantní klíčová slova, která z hlediska SEO stimulují naši pozici ve vyhledávačích. Jedná se tedy opět o činnost vyžadující odborníka.

Reklama na internetu disponuje bohatým arzenálem nástrojů. Trojlístek PPC, SEO a PR přitom řadíme mezi ty nejúčinnější metody, které z nás dokáží udělat jedničku online světa. V republice působí dostatek agentur, které se věnují online marketingu. Vzhledem k tomu, že se veškeré jejich služby odehrávají v digitálu, je možné poptat specialisty z celých Čech. Rádi vymyslí vhodný propagační mix i pro vás.

Jiří Šenk