Vnímáte webové stránky jako marketingový a obchodní nástroj, který pomáhá vaší firmě ekonomicky růst? Pak vás určitě zajímají způsoby, jakými se dosahuje maximální rentability www. Základní pilíř rozvoje přitom tvoří SEO – optimalizace pro vyhledávače, které předchází analýza webu. Tento druh auditu přesně určí slabá místa stránek a nabídne pozitivní změny, aby stoupla jejich návštěvnost a konverze.
Klíčová slova stanoví analýza. Web je díky nim konkurenceschopný
Webové vyhledávače, kam píšeme naše dotazy, nám pak zobrazují takové www, kde zadanou kombinaci slov objeví. Proto těmto výrazům říkáme klíčová slova. Stejně jako většina uživatelů si prohlédneme několik prvních odkazů. Jsou-li relevantní, načerpáme z nich informace nebo si tam rovnou nakoupíme. Pokud nám Google nebo Seznam naservírují neadekvátní data, jednoduše změníme formulaci a zadáme jim nové hledání.
Z hlediska internetových podnikatelů je tedy výhodné, když se jejich platforma umístí ideálně na první stránce robotova výčtu. Docílí tak mimořádně vysoké návštěvnosti a z většího počtu lidí se jim logicky vyprofiluje i větší množství zákazníků. Proto se během optimalizace stránek obohacují texty o klíčová slova, která experti najdou při analýze webu. Copywriteři je následně zakomponují do původního obsahu, který vhodně přetvoří, aby byl informativní, čtivý a bezchybný.
Technická analýza webu odhalí příčiny až 50% ztrát uživatelů
Ahrefs je oblíbený profesionální software, který používají experti na SEO k detailním analýzám webů. Častým nešvarem přitom bývají kromě chybějících klíčových slov také banální technické závady. Sejde-li se takových chyb na stránkách víc, celkově zpomalují načítání a komplikují orientaci. V důsledku toho přichází majitel www klidně o celou polovinu potenciálních zájemců.
Když si prohlédneme více analýz různých webů, získáme tím jakousi hitparádu tradičních technických nedostatků. Nabízí se otázka, jestli některý z nich náhodou nebrzdí i naše www. Mezi chybovými evergreeny pravidelně boduje error 404. Tato hláška nám vyjede místo očekávané stránky, když v důsledku výmazu nebo přejmenování přestane existovat původní url adresa. Bludné stránky je nutné buď vymazat nebo přesměrovat, jinak matou lidské uživatele i vyhledávací roboty.
Mezi další typické závady, které způsobují prodlevu v zobrazení webu, patří:
- příliš objemná data – například fotografie v e-shopech o velikosti několika megabitů,
- videa nahraná přímo na stránky,
- pomalý hosting
- a špatně nastavená mezipaměť.
Všichni lidé, kteří brouzdají sítí na svých mobilech utíkají kvůli technických chybám a brzdám k rychlejší konkurenci, což představuje ztrátu minimálně 50 % možných klientů. Jinými slovy, online podnikatel tím zbytečně přichází o polovinu objednávek, což analýza webu spolehlivě odhalí.
Výčet dalších slabin, které SEO analýza webu detekuje, je pochopitelně mnohem delší. Expert díky ní například pozná, zda-li jsou informace na našich www originální či zkopírované. Plagiátoři totiž od vyhledávačů moc plusových bodů nezískají. Specialisté rovněž proklepnou kvalitu metadat a správnou posloupnost nadpisů u SEO copywritingu.
Trápí-li vás mizerná prodejní konverze, neváhejte poptat profesionály na optimalizaci ze všech koutů republiky. Práce online se totiž dají dělat odkudkoliv. Analýzu webu by vám v případě objednávky SEO na klíč neměla najatá firma či freelancer účtovat. Jsme zvědaví, jak se vám díky optimalizaci vylepší návštěvnost. Těšíme se na vaše výsledky v komentářích. Neváhejte se nám pochlubit i s verdiktem auditu.